5.ROČNÍK
Září
Seznámení se školním řádem ICT, poučení bezpečnosti práce
Kapitola: 1,2
Cíl: Seznamuje se s řádem učebny který má u sebe vyučující ICT, poučení bezpečnosti práce
Seznámení se s korektním zapínání stanice a přihlášení do sítě
Kapitola: 3,4
Cíl: Přihlašování se ke školnímu účtu One Drive
Přihlášení do ONE DRIVE
Kapitola: 5
Cíl: Procvičování přihlašování k online službám
Říjen
Elektronická pošta, zásady používání emailu; školní email
Kapitola: 6, 7
Elektronická pošta- obecně:
Elektronická pošta, zkráceně e-mail (zkráceně také mail, ale pozor na záměnu se slovem email - nátěrová hmota), je způsob odesílání, doručování a přijímání zpráv přes elektronické komunikační systémy. E-mailové služby se poprvé rozšířily mezi veřejnost až díky vzniku jedné z prvních volných e-mailových služeb Hotmail v roce 1996. Tu po jejím celosvětovém úspěchu zakoupila firma Microsoft a později vznikly i další nyní známé služby.
Zdroj:
- Počítač [online], poslední aktualizace 5. 1. 2018 v 09:22. [cit. 1. 1. 2006], Wikipedie. Dostupné z WWW: <https://cs.wikipedia.org/wiki/E-mail>
Příklady elektronické pošty:
- Sezanam Email
- Gmail
- Outlook
- Centrum
- Atd...
Až budete toto téma probírat s učitelem tak si vytvoříte email.
Cíl: Seznámení se způsoby používání elektronické pošty, Popíše strukturu adresy elektronické pošty, Seznamuje se školní e-mailem Google a Microsoft, vkládá přílohy
Předmět mailu, oslovení a obsah
Kapitola: 8
Cíl: odesílání e-mailu s důrazem na předmět mailu, oslovení a obsah
Listopad
Příloha emailu
Kapitola: 9
Cíl: Vkládání do e-mailu přílohy umí je ukládat
Práce s více druhy mailových účtů, Elektronická ŽK
Kapitola: 10, 11
Cíl: Přeposílání e-mailu bez chyb svým spolužákům a učitelům (data z elektronické ŽK)
Classroom, Meet
Kapitola: 12, 13
Cíl hodiny: Opakuje Google aplikace (classroom, meet)
Prosinec
Pohyb po obrazovce a klikání myší
Kapitola: 14
Cíl: Procvičuje se motorika při práci s myší
Přesouvání objektů, dvojklik myší
Kapitola: 15, 16
Cíl: Přesouvání a seřazování objektů, Používá dvojklik ke spouštění akcí
Kreslení čar v malování, Kreslení tvarů v malování
Kapitola: 17, 18
Cíl: Učí se kreslit čáry a tvary, používá vyplňování objektu barvou, Pracuje s tvary v malování
Leden
Vybarvování objektů
Kapitola: 19
Cíl: Používá barvy v grafickém programu
Ovladače grafiky
Kapitola: 20
Cíl: Používá ovladače grafiky a tlačítka
Psaní na klávesnici
Kapitola: 21
Cíl: Ovládá základní funkce klávesnice
Úprava textu
Kapitola: 22
Cíl: Upravuje hotové texty
Spouštíme aplikace
Kapitola: 23
Cíl: Spouští zajímavé aplikace pro koordinaci práce na PC
Únor
Okna, Nápověda a pravé tlačítko
Kapitola: 24,25
Cíl: Používá více oken na jedné obrazovce počítače, Používá účelně nápovědu systému
Základní seznámení s počítačem
Kapitola: 1
Počítač:
Počítač je v informatice zařízení a výpočetní technika, která zpracovává data pomocí předem vytvořeného programu. Současný počítač je elektronický a skládá se z hardwaru, který představuje fyzické části počítače (mikroprocesor, klávesnice, monitor atd.) a ze softwaru(operační systém a programy). Počítač je zpravidla ovládán uživatelem, který poskytuje počítači data ke zpracování prostřednictvím jeho vstupních zařízení a počítač výsledky prezentuje pomocí výstupních zařízení. V současnosti jsou počítače využívány téměř ve všech oborech lidské činnosti.
Zdroj:
- Počítač [online], poslední aktualizace 4.10.2017 v 08:22. [cit. 1. 1. 2006], Wikipedie. Dostupné z WWW: <https://cs.wikipedia.org/wiki/Po%C4%8D%C3%ADta%C4%8D>
Historie:
Je obtížné najít v historii první počítač, protože význam slova se v průběhu času měnil. Původně slovo počítač označovalo člověka, který prováděl výpočty. Změna významu slova ve smyslu označení hardwaru nastala v době projektu Manhattan (vývoj atomové bomby).
Za prvního předchůdce počítače lze považovat mechanické počitadlo (tzv. abakus), které se používalo již v Babylonii od poloviny třetího tisíciletí př. n. l.[zdroj?]. Za vynálezce dnešních počítačů je považován Charles Babbage, který v 19. století vymyslel základní principy fungování mechanického stroje pro řešení složitých výpočtů. Za prvního přímého předchůdce současných elektronických počítačů lze považovat elektronkový ENIAC.
Zdroj:
- Počítač [online], poslední aktualizace 4.10.2017 v 08:22. [cit. 1. 1. 2006], Wikipedie. Dostupné z WWW: <https://cs.wikipedia.org/wiki/Po%C4%8D%C3%ADta%C4%8D>
Bitmapový grafický editor Malování
Kapitola: 2
Co vás bude čekat:
Kreslící nástroje, Základy práce s objekty, Uložení souboru, Kopírování a vkládání objektů, Vkládání písma Základy práce se schránkou, Vkládání a editace písma, Editace objektů - změny rozměrů, převracení, otáčení.
Zdroj:
- Počítač [online], poslední aktualizace 4.10.2017 v 08:22. [cit. 1. 1. 2006], Wikipedie. Dostupné z WWW: <https://cs.wikipedia.org/wiki/Po%C4%8D%C3%ADta%C4%8D>
Wordpad
Kapitola: 3
Co vás čeká:
Editace písma
Editace odstavce
Tvorba odrážek