5.ROČNÍK

Září

Seznámení se školním řádem ICT, poučení bezpečnosti práce

Kapitola: 1,2

Cíl: Seznamuje se s řádem učebny který má u sebe vyučující ICT, poučení bezpečnosti práce

Seznámení se s korektním zapínání stanice a přihlášení do sítě

Kapitola: 3,4

Cíl: Přihlašování se ke školnímu účtu One Drive

Přihlášení do ONE DRIVE

Kapitola: 5

Cíl: Procvičování přihlašování k online službám


Říjen

Elektronická pošta, zásady používání emailu; školní email

Kapitola: 6, 7

Elektronická pošta- obecně:

Elektronická pošta, zkráceně e-mail (zkráceně také mail, ale pozor na záměnu se slovem email - nátěrová hmota), je způsob odesílání, doručování a přijímání zpráv přes elektronické komunikační systémy. E-mailové služby se poprvé rozšířily mezi veřejnost až díky vzniku jedné z prvních volných e-mailových služeb Hotmail v roce 1996. Tu po jejím celosvětovém úspěchu zakoupila firma Microsoft a později vznikly i další nyní známé služby.

Zdroj:

  • Počítač [online], poslední aktualizace 5. 1. 2018 v 09:22. [cit. 1. 1. 2006], Wikipedie. Dostupné z WWW: <https://cs.wikipedia.org/wiki/E-mail>

Příklady elektronické pošty:

  1. Sezanam Email
  2. Gmail
  3. Outlook
  4. Centrum
  5. Atd...

Až budete toto téma probírat s učitelem tak si vytvoříte email. 

Cíl: Seznámení se způsoby používání elektronické pošty, Popíše strukturu adresy elektronické pošty, Seznamuje se školní e-mailem Google a Microsoft, vkládá přílohy

Předmět mailu, oslovení a obsah

Kapitola: 8

Cíl: odesílání e-mailu s důrazem na předmět mailu, oslovení a obsah                        


Listopad

Příloha emailu

Kapitola: 9

Cíl: Vkládání do e-mailu přílohy umí je ukládat

Práce s více druhy mailových účtů, Elektronická ŽK

Kapitola: 10, 11

Cíl: Přeposílání e-mailu bez chyb svým spolužákům a učitelům (data z elektronické ŽK)

Classroom, Meet

Kapitola: 12, 13

Cíl hodiny: Opakuje Google aplikace (classroom, meet)


Prosinec

Pohyb po obrazovce a klikání myší

Kapitola: 14

Cíl: Procvičuje se motorika při práci s myší 

Přesouvání objektů, dvojklik myší

Kapitola: 15, 16 

Cíl: Přesouvání a seřazování objektů,  Používá dvojklik ke spouštění akcí

Kreslení čar v malování, Kreslení tvarů v malování

Kapitola: 17, 18

Cíl: Učí se kreslit čáry a tvary, používá vyplňování objektu barvou, Pracuje s tvary v malování

Leden

Vybarvování objektů 

Kapitola: 19

Cíl: Používá barvy v grafickém programu

Ovladače grafiky

Kapitola: 20

Cíl: Používá ovladače grafiky a tlačítka

Psaní na klávesnici 

Kapitola: 21

Cíl: Ovládá základní funkce klávesnice

Úprava textu

Kapitola: 22

Cíl: Upravuje hotové texty

Spouštíme aplikace 

Kapitola: 23

Cíl: Spouští zajímavé aplikace pro koordinaci práce na PC

Únor

Okna, Nápověda a pravé tlačítko

Kapitola: 24,25

Cíl: Používá více oken na jedné obrazovce počítače, Používá účelně nápovědu systému

Základní seznámení s počítačem

Kapitola: 1

Počítač:

Počítač je v informatice zařízení a výpočetní technika, která zpracovává data pomocí předem vytvořeného programu. Současný počítač je elektronický a skládá se z hardwaru, který představuje fyzické části počítače (mikroprocesor, klávesnice, monitor atd.) a ze softwaru(operační systém a programy). Počítač je zpravidla ovládán uživatelem, který poskytuje počítači data ke zpracování prostřednictvím jeho vstupních zařízení a počítač výsledky prezentuje pomocí výstupních zařízení. V současnosti jsou počítače využívány téměř ve všech oborech lidské činnosti. 

Zdroj:

  • Počítač [online], poslední aktualizace 4.10.2017 v 08:22. [cit. 1. 1. 2006], Wikipedie. Dostupné z WWW: <https://cs.wikipedia.org/wiki/Po%C4%8D%C3%ADta%C4%8D>

Historie:

Je obtížné najít v historii první počítač, protože význam slova se v průběhu času měnil. Původně slovo počítač označovalo člověka, který prováděl výpočty. Změna významu slova ve smyslu označení hardwaru nastala v době projektu Manhattan (vývoj atomové bomby).

Za prvního předchůdce počítače lze považovat mechanické počitadlo (tzv. abakus), které se používalo již v Babylonii od poloviny třetího tisíciletí př. n. l.[zdroj?]. Za vynálezce dnešních počítačů je považován Charles Babbage, který v 19. století vymyslel základní principy fungování mechanického stroje pro řešení složitých výpočtů. Za prvního přímého předchůdce současných elektronických počítačů lze považovat elektronkový ENIAC.

Zdroj:

  • Počítač [online], poslední aktualizace 4.10.2017 v 08:22. [cit. 1. 1. 2006], Wikipedie. Dostupné z WWW: <https://cs.wikipedia.org/wiki/Po%C4%8D%C3%ADta%C4%8D>

Bitmapový grafický editor Malování

Kapitola: 2

Co vás bude čekat:

Kreslící nástroje, Základy práce s objekty, Uložení souboru, Kopírování a vkládání objektů, Vkládání písma Základy práce se schránkou, Vkládání a editace písma, Editace objektů - změny rozměrů, převracení, otáčení.

Zdroj:

  • Počítač [online], poslední aktualizace 4.10.2017 v 08:22. [cit. 1. 1. 2006], Wikipedie. Dostupné z WWW: <https://cs.wikipedia.org/wiki/Po%C4%8D%C3%ADta%C4%8D>

Wordpad

Kapitola: 3

Co vás čeká:

Editace písma

 Editace odstavce

 Tvorba odrážek

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky