5.ROČNÍK

Září

Seznámení se školním řádem ICT, poučení bezpečnosti práce

Kapitola: 1,2

Cíl: Seznamuje se s řádem učebny který má u sebe vyučující ICT, poučení bezpečnosti práce

Seznámení se s korektním zapínání stanice a přihlášení do sítě

Kapitola: 3,4

Cíl: Přihlašování se ke školnímu účtu One Drive

Přihlášení do ONE DRIVE

Kapitola: 5

Cíl: Procvičování přihlašování k online službám


Říjen

Elektronická pošta, zásady používání emailu; školní email

Kapitola: 6, 7

Elektronická pošta- obecně:

Elektronická pošta, zkráceně e-mail (zkráceně také mail, ale pozor na záměnu se slovem email - nátěrová hmota), je způsob odesílání, doručování a přijímání zpráv přes elektronické komunikační systémy. E-mailové služby se poprvé rozšířily mezi veřejnost až díky vzniku jedné z prvních volných e-mailových služeb Hotmail v roce 1996. Tu po jejím celosvětovém úspěchu zakoupila firma Microsoft a později vznikly i další nyní známé služby.

Zdroj:

  • Počítač [online], poslední aktualizace 5. 1. 2018 v 09:22. [cit. 1. 1. 2006], Wikipedie. Dostupné z WWW: <https://cs.wikipedia.org/wiki/E-mail>

Příklady elektronické pošty:

  1. Sezanam Email
  2. Gmail
  3. Outlook
  4. Centrum
  5. Atd...

Až budete toto téma probírat s učitelem tak si vytvoříte email. 

Cíl: Seznámení se způsoby používání elektronické pošty, Popíše strukturu adresy elektronické pošty, Seznamuje se školní e-mailem Google a Microsoft, vkládá přílohy

Předmět mailu, oslovení a obsah

Kapitola: 8

Cíl: odesílání e-mailu s důrazem na předmět mailu, oslovení a obsah                        


Listopad

Příloha emailu

Kapitola: 9

Cíl: Vkládání do e-mailu přílohy umí je ukládat

Práce s více druhy mailových účtů, Elektronická ŽK

Kapitola: 10, 11

Cíl: Přeposílání e-mailu bez chyb svým spolužákům a učitelům (data z elektronické ŽK)

Classroom, Meet

Kapitola: 12, 13

Cíl hodiny: Opakuje Google aplikace (classroom, meet)


Prosinec

Pohyb po obrazovce a klikání myší

Kapitola: 14

Cíl: Procvičuje se motorika při práci s myší 

Přesouvání objektů, dvojklik myší

Kapitola: 15, 16 

Cíl: Přesouvání a seřazování objektů,  Používá dvojklik ke spouštění akcí

Kreslení čar v malování, Kreslení tvarů v malování

Kapitola: 17, 18

Cíl: Učí se kreslit čáry a tvary, používá vyplňování objektu barvou, Pracuje s tvary v malování

Leden

Vybarvování objektů 

Kapitola: 19

Cíl: Používá barvy v grafickém programu

Ovladače grafiky

Kapitola: 20

Cíl: Používá ovladače grafiky a tlačítka

Psaní na klávesnici 

Kapitola: 21

Cíl: Ovládá základní funkce klávesnice

Úprava textu

Kapitola: 22

Cíl: Upravuje hotové texty

Spouštíme aplikace 

Kapitola: 23

Cíl: Spouští zajímavé aplikace pro koordinaci práce na PC

Únor

Okna, Nápověda a pravé tlačítko

Kapitola: 24,25

Cíl: Používá více oken na jedné obrazovce počítače, Používá účelně nápovědu systému

Základní seznámení s počítačem

Kapitola: 1

Počítač:

Počítač je v informatice zařízení a výpočetní technika, která zpracovává data pomocí předem vytvořeného programu. Současný počítač je elektronický a skládá se z hardwaru, který představuje fyzické části počítače (mikroprocesor, klávesnice, monitor atd.) a ze softwaru(operační systém a programy). Počítač je zpravidla ovládán uživatelem, který poskytuje počítači data ke zpracování prostřednictvím jeho vstupních zařízení a počítač výsledky prezentuje pomocí výstupních zařízení. V současnosti jsou počítače využívány téměř ve všech oborech lidské činnosti. 

Zdroj:

  • Počítač [online], poslední aktualizace 4.10.2017 v 08:22. [cit. 1. 1. 2006], Wikipedie. Dostupné z WWW: <https://cs.wikipedia.org/wiki/Po%C4%8D%C3%ADta%C4%8D>

Historie:

Je obtížné najít v historii první počítač, protože význam slova se v průběhu času měnil. Původně slovo počítač označovalo člověka, který prováděl výpočty. Změna významu slova ve smyslu označení hardwaru nastala v době projektu Manhattan (vývoj atomové bomby).

Za prvního předchůdce počítače lze považovat mechanické počitadlo (tzv. abakus), které se používalo již v Babylonii od poloviny třetího tisíciletí př. n. l.[zdroj?]. Za vynálezce dnešních počítačů je považován Charles Babbage, který v 19. století vymyslel základní principy fungování mechanického stroje pro řešení složitých výpočtů. Za prvního přímého předchůdce současných elektronických počítačů lze považovat elektronkový ENIAC.

Zdroj:

  • Počítač [online], poslední aktualizace 4.10.2017 v 08:22. [cit. 1. 1. 2006], Wikipedie. Dostupné z WWW: <https://cs.wikipedia.org/wiki/Po%C4%8D%C3%ADta%C4%8D>

Bitmapový grafický editor Malování

Kapitola: 2

Co vás bude čekat:

Kreslící nástroje, Základy práce s objekty, Uložení souboru, Kopírování a vkládání objektů, Vkládání písma Základy práce se schránkou, Vkládání a editace písma, Editace objektů - změny rozměrů, převracení, otáčení.

Zdroj:

  • Počítač [online], poslední aktualizace 4.10.2017 v 08:22. [cit. 1. 1. 2006], Wikipedie. Dostupné z WWW: <https://cs.wikipedia.org/wiki/Po%C4%8D%C3%ADta%C4%8D>

Wordpad

Kapitola: 3

Co vás čeká:

Editace písma

 Editace odstavce

 Tvorba odrážek

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky
Používáme cookies, abychom zajistili správné fungování a bezpečnost našich stránek. Tím vám můžeme zajistit tu nejlepší zkušenost při jejich návštěvě.

Pokročilá nastavení

Zde můžete upravit své preference ohledně cookies. Následující kategorie můžete povolit či zakázat a svůj výběr uložit.

Bez nezbytných cookies se neobejde správné a bezpečné fungování našich stránek a registrační proces na nich.
Funkční cookies ukládají vaše preference a uzpůsobí podle nich naše stránky.
Výkonnostní cookies monitorují výkon našich stránek.
Díky marketingovým cookies můžeme měřit a analyzovat výkon našeho webu.